ייצוג: יוצא מתוך מסורת ההשפעות החזקות המאוחרות, קשור לתיאורית הבניית מציאות. תהליך הייצוג בתקשורת נעשה על ידי שימוש בהניית זהויות היוצר סטריאוטיפים שבעזרתם מובנית השונות. התפיסה הרווחת כלפי קבוצה מסוימת במציאות היא כפי שהיא מוצגת בתקשורת. כלומר, התקשורת מעצבת עבורנו את ה"אחרים" (דבר היוצר קב' חברתיות, מיעוטים ועוד) והן את ה"אנחנו". לדוגמא- מזרחים בתקשורת מוצגים עם מבטא ח' וע' למשל, דבר המבדיל אותם משאר החברה. או– בפרסומת לחברת "אירית" מופיעה רפאלי הלבנה במרכז והשחורות כמשרתות אותה. ניתן לראות שוני בייצוג הפלסטינאים כמו אצל ליבס וקמפף.
זה מתקשר לעבודתי בכך שבתקשורת ישנם ייצוגים של קבוצות ומחנות האוהדים שלהם, למשל: הפועל תל אביב-שמאלנים.
זה מתקשר לעבודתי בכך שבתקשורת ישנם ייצוגים של קבוצות ומחנות האוהדים שלהם, למשל: הפועל תל אביב-שמאלנים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה